FødevareWatch

Carlsbergs norske øl henter markedsandele med Rema-aftale

Ifølge en norsk hjemmeside har den nye Rema 1000-strategi, hvor man har færre men større leverandører allerede kastet dansk glans af sig. Carlsbergs Ringnes-bryggeri forstærker sin position i markedet.

Carlsbergs norske Ringnes-bryggeri nyder som ventet godt af den aftale, som er blevet indgået med Rema 1000, og som sikrer adgang til flere hyldemeter i flere butikker.

Berlingske Business skriver, at norske E24.no har fået indsigt i tal fra AC Nielsen, som viser, at Ringnes' markedsandel i de norske Rema-butikker i uge 10 steg til 62 pct. målt i volumen fra 54,4 pct. i samme uge sidste år.

I den modsatte er Hansa Borg-bryggeriet, som varslede store besparelser som konsekvens af, at de ikke længere får samme adgang til Rema 1000-kunderne, gået markant tilbage. Fra 9,8 pct. i 2016-ugen til 8,1 pct. i år, skriver Berlingske.

"Vi er meget nervøse for konkurrencesituationen på ølmarkedet, efter at den internationale og dominerende aktør Carlsberg Ringnes nærmest købte sig til en eksklusiv position i Rema 1000," siger adm. direktør i Hans Borg, Lars A. Midtgaard til E24.no.

Norsk bryggeri mister millioner af liter i Rema 1000

Norsk bryggeri mister millioner af liter i Rema 1000

Norsk bryggeri mister millioner af liter i Rema 1000

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier