73 milliarder var ikke nok - Asahi er stadig tørstig efter flere bryggerier

Det var ikke nok at bruge 73 mia. kr. på at opkøbe ølmærker i Vest- og Østeuropa. Den japanske ølproducent Asahi Group Holdings er frisk på flere køb, lyder det fra præsidenten for konglomeratet.

I oktober 2016 brugte bryggerikoncernen Asahi Group Holdings 2,55 mia. euro (19 mia. kr.) på at få fat på en række Vesteuropæiske ølmærker, herunder Peroni og Grolsch. I december måned samme år brugte japanerne yderligere 7,3 mia. euro (54 mia. kr.) på at få fingrene en række ølbrands fra Østeuropa, heriblandt Pilsner Urquell.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også