Danzka Vodka bliver relanceret i ny nordisk stil

Vodkamærket Danzka Vodka har fået sig en visuel make-over og bliver nu relanceret tilbage mod dets danske rødder. Det sker samtidig med en ny produktlancering, oplyser selskabet.
Danzka Vodkas nye design. | Foto: Jacob Jensen Design.
Danzka Vodkas nye design. | Foto: Jacob Jensen Design.

Danzka Vodka bliver relanceret med et nyt design, der fører selskabets tilbage til dets danske rødder, hvor det det blev stiftet i 1989 i København.

Samtidig lancerer det nu tyskejede vodkamærke en ny luksusversion af dets vodka, kaldet Spirit.

"Vi er meget glade for vores nye visuelle identitet. Vi har ønsket, at vores kommunikation skal udtrykke den skandinaviske måde at leve på gennem Danzkas DNA, som er autentisk, ren og æstetisk. Det er i den grad lykkedes," siger Rüdiger Behn, der er direktør i Danzka Vodka i en pressemeddelelse.

I 2013 blev Danzka købt af den tyske, familieejede spirituskoncern Waldemar Behn.

Det nye design er lavet af designgruppen Jacob Jensen Design. Her fortæller designchef, Jacob Jensen, om baggrunden for et mere skandinavisk udtryk.

"I Danzkas nye visuelle identitet har vi fokuseret på aluminiumsflasken, som er et stykke klassisk dansk design. Hele identiteten er derfor bygget op ved at skabe en hyggelig og hjemlig atmosfære omkring produktet for at understøtter det danske ophav. Danzka Vodka sælges primært igennem Taxfree-butikker i lufthavne over det meste af verden, så derfor har det været utrolig vigtigt, at det skandinaviske kommer klart til udtryk" siger han i pressemeddelelsen.

Shot-selskab er ovre de bitre tider

Baltisk spirituskoncern opkøber mexicansk tequila-producent

Stenrig spiritusfamilie gør klar til generationsskifte

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også