Serieiværksætter og tv-kok lancerer vin-satsning

Morten Strunge, der blandt andet har tjent stort på e-bogsløsningen Mofibo, går sammen med bl.a. tv-kokken Thomas Herman om at angribe vinbranchen med en ny forretningsmodel.
Serieiværksætteren Morten Strunge har kastet sig over vinbranchen. | Foto: Lars Krabbe
Serieiværksætteren Morten Strunge har kastet sig over vinbranchen. | Foto: Lars Krabbe

Efter otte måneders forarbejde er serieiværksætteren Morten Strunge klar til et nyt iværksættereventyr. Denne gang med base i vinbranchen. Det sker i en ny virksomhed, der får navnet Winefamly, og har officiel premiere 1. december 2016.

Det skriver Børsen.

Morten Strunge, der har tjent stort på salg af virksomheder som mobilselskabet Onfone og læseklubben Mofibo, fortæller til avisen, at Winefamly bliver en landsdækkende vinklub, som vil blive eksponeret massivt med tv-reklamer, ligesom selskabet også arbejder på at få aftaler med flere dagblade. For et månedligt abonnement vil folk kunne købe vin til kostpris, hvilket vil give en besparelse på mellem 40 og 60 pct.

"Der sælges hvert år 200 mio. flasker vin i Danmark og ja, der findes i forvejen sindssygt mange iværksættere i vinbranchen. Men de tror, de kan selektere vin bedre end andre. Og generelt for konkurrenterne handler det om at få dig til at købe så meget som muligt – og helst den vin, som giver dem mest profit. Den mekanisme sætter vi ud af kraft."

Foruden Morten Strunge er yderligere tre mand med i ejerkredsen. Det drejer sig om tv-kokken Thomas Herman og Thomas Pedersen, der står bag en anden vinforretning, Vild med Vin. Fjerde mand i ejerkredsen er Rasmus Jensen, som tidligere har haft en direktørpost i Mofibo.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også