De naturlige farver er landet i drikkevarerne

I Chr. Hansens farvedivision er man opdateret på trends og bevægelser i fødevaremarkedet og blandt drikkevarerne. I koncernens udviklingscenter forsøger man konstant at udvide paletten af naturlige farver, som efterhånden skubber alle de traditionelle syntetiske ud.
Det handler primært om udviklingen af gule, orange og røde farver, når man taler om naturlige farvestoffer og sodavand i Chr. Hansen. | Foto: OLE LIND/Ritzau Scanpix
Det handler primært om udviklingen af gule, orange og røde farver, når man taler om naturlige farvestoffer og sodavand i Chr. Hansen. | Foto: OLE LIND/Ritzau Scanpix

Brugen af syntestiske farver i fødevarer har siden årtusindskiftet været igennem en stor omvæltning i Europa. Gradvist er der blevet skruet op for bekymringerne ved at indtage produkter med syntetisk indhold, og overgangen til brugen af naturlige farvestoffer er blevet bakket op fra myndigheder og fælles europæisk hold.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også