Analyse: Det vil ølkaptajnen i virkeligheden med sejlerstrategien

Carlsbergs 2022-strategi rummer ikke frembrusende udmeldinger om voldsom vækst eller erobring af nye markeder. Læser man efter, handler den i højere grad om, at den nye øl-boss vil rydde op i geledderne. De uduelige skal på porten, og de duelige skal tiltrækkes, så en ny kultur kan skabes på kontorene over de gamle ølkuske.
Carslberg Groups adm. direktør, Cees' t Hart. | Foto: /ritzau/Carsten Bundgaard
Carslberg Groups adm. direktør, Cees' t Hart. | Foto: /ritzau/Carsten Bundgaard

Tandløs, uambitiøs og ukonkret. Det er bare få af de kritiske ord, som Carlsbergs nye strategi Sail ’22 har fået med sig på vejen, siden den blev præsenteret for offentligheden onsdag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter