FødevareWatch

Ny kaffebølge presser gamle kendinge ud

En relancering af Gevalia og Café Noir er en nødvendighed, hvis de gamle kaffe-brands skal have en chance for at blive ved med at være fast inventar i de danske husholdninger.

Tilbage i juni blev Merrild Kaffe splittet op og ejerne, hollandske D.E. Masterblenders, solgte den forbrugerorienterede afdeling fra til konkurrenten Lavazza, mens Merrild Professional gled med ejerne i den store fusion med Mondelez. Herefter fik det også navnet JDE Professional Danmark. | Foto: Merrild/PR

Den sorte livseliksir har fået en gigantisk revival de seneste par år i form af kaffebarer med elegant drypkaffe og nye unikke bønnesorter, som er poppet op i hidtil uset antal.

Det boomende marked og den nye kaffe-forståelse har givet flere mokka-elskere blandt de unge, men de nye kaffe-brands presser de gamle klassikere ud af markedet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier