FødevareWatch

Ny kaffebølge presser gamle kendinge ud

En relancering af Gevalia og Café Noir er en nødvendighed, hvis de gamle kaffe-brands skal have en chance for at blive ved med at være fast inventar i de danske husholdninger.

Tilbage i juni blev Merrild Kaffe splittet op og ejerne, hollandske D.E. Masterblenders, solgte den forbrugerorienterede afdeling fra til konkurrenten Lavazza, mens Merrild Professional gled med ejerne i den store fusion med Mondelez. Herefter fik det også navnet JDE Professional Danmark. | Foto: Merrild/PR

Den sorte livseliksir har fået en gigantisk revival de seneste par år i form af kaffebarer med elegant drypkaffe og nye unikke bønnesorter, som er poppet op i hidtil uset antal.

Det boomende marked og den nye kaffe-forståelse har givet flere mokka-elskere blandt de unge, men de nye kaffe-brands presser de gamle klassikere ud af markedet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Stor uenighed om omfanget af sexismesager i restaurationsverdenen

Flere restauranter er begyndt at få øjnene op for sexisme- og chikaneproblemer, men der er grundet få indberettede sager uenighed om, hvor stort problemet i virkeligheden er. ”Bare fordi, der ikke kører nogle sager, betyder det ikke, at der ikke er et problem,” siger talsperson fra 3F.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier