FødevareWatch

Giganter hæver kaffepriser

Starbucks er den seneste globale kæde, der har hævet priserne på sine kaffeprodukter som følge af de generelle prisstigninger, der følger i halen på store tørkeproblemer i Brasilien.

Omfattende tørkeproblemer i især Brasilien har presset priserne på kaffe gevaldigt i vejret, og det er noget som både selskaber og forbrugere kommer til at kunne mærke.

Verdens største kaffekæde, Starbucks, er således den seneste i en række af globale giganter, som har besluttet sig for at hæve priserne på sine kaffeprodukter. Det skriver Bloomberg.

De øgede priser på især Arabica-bønner har allerede fået Dunkin Donuts og Baskin-Robbins til at anbefale mindre prisstigninger i sine franchise-butikker, og nu øger Starbucks altså også priserne med 1 pct. i sine caféer i USA, mens kaffebønner, som man sælger til detailleddet i landet, bliver ca. 8 pct. dyrere.

Prøv FødevareWatchs abonnement gratis i 30 dage!

Mens prisen på kerneprodukterne vil stige, så har Starbucks også planer om at udvide sortimentet i sine caféer. Koncernen er allerede begyndt at sælge vin og mad i sine butikker, og nu vil man også begynde at sælge håndlavede sodavand, skriver Bloomberg.

Sodavandene vil blive produceret direkte i butikken, og  den nye tilføjelse til sortimentet, som går under navnet Fizzio, bliver i første omgang kun solgt i 3.500 udvalgte butikker i USA.

Borebiller kan gøre kaffen endnu dyrere

Fremskyndet El Niño presser kaffepriser i top

BKI Kaffe: Det ser bedre ud end ventet i Brasilien

"Frost i Brasilien er det værste scenarie"

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier