Nestlé investerer milliardbeløb i Brasilien

De omkring 1,3 mia. kr. skal bruges til udvidelse af produktionskapaciteten på Nescafé-fabrikkerne. 
Målet med investeringen er at udvide out-of-home-salget. | Foto: Denis Balibouse/Reuters/Ritzau Scanpix
Målet med investeringen er at udvide out-of-home-salget. | Foto: Denis Balibouse/Reuters/Ritzau Scanpix

Verdens største fødevareproducent, Nestlé, investerer 196 mio. dollar svarende til 1,3 mia. kr. i Nescafé-brandet. 

Ifølge Reuters sker det nærmere specifikt i selskabets brasilianske produktion, hvor kapaciteten og out-of-home-salget skal udvides. Målet er særligt at ramme de yngre forbrugere, som er villige til at betale mere for nye ”kaffeoplevelser”, skriver nyhedsbureauet.

”Vi er i en tid, hvor forbruget af premium kaffe vokser, og det gør kaffeforbruget mere sofistikeret i Brasilien,” udtaler Valeria Pardal, der er direktør for Cafe Nestle, til Reuters.

Investeringen finder sted frem mod 2029, og Nestlé forventer derigennem at kunne fordoble sit salg af out-of-home kaffemaskiner inden for fire år til 44.000, mens salget i detailleddet forventes at vokse med 15 pct. i samme periode. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter