Drikkevarer med og uden alkohol må fremover markedsføres sammen

Det sker oven på en lempning af reglerne i Alkoholreklamenævnet.
Foto: Rune Pedersen/Ritzau Scanpix.
Foto: Rune Pedersen/Ritzau Scanpix.

Fra 2024 må butikker markedsføre drikkevarer med og uden alkohol sammen, hvilket i de nuværende regler ikke er tilladt. 

Det skriver Dagligvarehandlen

Ifølge mediet begrunder Alkoholreklamenævnet lempelsen af reglerne med, at det i dag er svært for detailhandel og producenter at oplyse forbrugerne om alkoholfrie alternativer. 

Derfor bliver det nu tilladt at markedsføre flere produkter sammen - således at alkoholiske drikkevarer kan stå side om side med de alkoholfrie varianter. Det skal dog ikke være muligt at kunne forveksle de to kategorier med hinanden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter