Kobaj vil være danskernes foretrukne leverandør af champagne på abonnement

Vinplatformen sigter efter at kapre tronen fra de mere etablerede champagneklubber ved at tilbyde de laveste priser på det danske marked.
Ved at tilbyde de laveste priser på markedet, går Kobaj efter at blive danskernes foretrukne champagneklub, fortæller vinplatformens adm. direktør Alexander Kidd. | Foto: Pr/kobaj
Ved at tilbyde de laveste priser på markedet, går Kobaj efter at blive danskernes foretrukne champagneklub, fortæller vinplatformens adm. direktør Alexander Kidd. | Foto: Pr/kobaj

Med mål om at blive danskernes foretrukne leverandør af champagne på abonnement lancerer vinplatformen Kobaj nu nye abonnementsmuligheder, der skal være med til at kapre tronen fra de mere etablerede champagneklubber - noget, man vil gøre ved at tilbyde de laveste priser på markedet.

Det skriver Kobaj, hvis platform allerede nu rummer 34 champagnehuse foruden flere hundrede vingårde, i en pressemeddelelse. 

”Vi kører med tre abonnentsmuligheder, hvor det billigste med et års binding kommer til at koste 495 kr. pr. måned. Det er i gennemsnit 27 pct. under vores konkurrenters pris, og selv hvis man vælger et månedsabonnement uden binding til 595 kr., ligger vi små 100 kr. under niveauet for vores nærmeste konkurrent,” udtaler Kobajs stifter og direktør, Alexander Kidd, i meddelelsen. 

Bønderne ser vækstpotentiale

Alexander Kidd understreger samtidig i klare vendinger, at den lavere pris ikke betyder et kompromis med kvaliteten - noget, han blandt andet begrunder med, at bønderne kan se et vækstpotentiale i at være en del af Kobajs champagneklub.

”Næsten alle vores champagnebønder er såkaldte growers og styrer således selv hele produktionsgangen fra plukning af egne druer til produktion i egne kældre. Antallet af små growers er det seneste årti vokset, fordi de målt på pris, kvalitet og efterspørgsel sagtens kan hamle op med de store huse og derfor ikke længere behøver at sælge deres druer til giganter som Mumm, Möet, Bollinger og Veuve Clique,” fortæller direktøren i meddelelsen, hvor det videre lyder: 

Hård opbremsning for vinplatform: ”Rettidig omhu har reddet vores liv”

”For dem er det simpelthen en bedre forretning at skære dette salgsled væk og selv producere champagne. Samtidig ser de familieejede growers et vækstpotentiale i vores champagneklub, for her kan de vise deres faglige kunnen frem med udvalgte prestigechampagner, som ofte bliver lavet i små mængder. De passer perfekt til en dedikeret klub, hvor interessen for champagne er stor, og hvor kunderne via abonnementet kan få øjnene op for producentens øvrige portefølje på platformen,” fortæller Alexander Kidd.

Champagne i forvejen en populær kategori

Champagne er allerede nu den mest populære varegruppe på Kobaj-platformen, der tilbyder kunderne at købe ind hos udvalgte bønder i fællesskab. 

Blandt andet har champagnehuset Gérin via Kobaj solgt 35.286 flasker for over 7 mio. kr. til danske, tyske og svenske forbrugere, skriver selskabet i meddelelsen. I alt har vinplatformen formidlet salg af champagne for over 25 mio. kr. siden 2020, skriver Kobaj. 

Vinplatform får foden indenfor på uventet marked

”Vi har været heldige at ramme et vækstfænomen blandt de små growers, og takket være vores direkte salg fra gård til forbruger uden mellemled tjener både bønderne og champagne-entusiasterne på konceptet. Faktisk er Kobaj blevet den største kunde hos mange af de 34 familiebrug på platformen, og blandt andet også derfor får vores nye champagneklub de bedst mulige startbetingelser,” udtaler Alexander Kidd. 

Kobaj har været på det danske marked siden slutningen af 2019.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter