Carlsbergs østeuropæiske forretning, der har ændret navn til Central- og Østeuropa, kom ud af tredje kvartal med en omsætning på 3970 mio. kr.
Det fremgår af handelsopdateringen fra selskabet tirsdag.
Analytikerne havde forudset en omsætning på 3985 mio. kr. i divisionen, hvor Rusland ikke indgår.
Det skal ses i forhold til en omsætning på 3774 mio. kr. i samme kvartal 2022, hvor Rusland heller ikke er medregnet.
Den central- og østeuropæiske nettoomsætning steg organisk 6,3 pct. i kvartalet.
Salget i hektoliter endte på 1,1 mio., som var uændret fra samme kvartal året forinden.
Carlsbergs central- og østeuropæiske region dækker Ukraine, Hviderusland, Kasakhstan, Aserbajdsjan, Baltikum, Italien, Grækenland og landene på Balkan samt eksport og licens med salg i blandt andet Afrika og Mellemøsten.
Rusland var tidligere en del af divisionen, men indregnes ikke, efter at selskabet sidste år satte de russiske bryggerier til salg som følge af den indledte invasion af Ukraine. Siden har har Carlsberg helt mistet kontrollen med de russiske bryggerier og nedskrevet værdien af forretningen.
Også forretningen i Ukraine er hårdt påvirket af krigen i landet, der brød ud 24. februar sidste år.