Carlsbergs dyrere øl fortsætter optur trods masser af udfordringer

Det seneste halvandet år har flere føde- og drikkevarevirksomheder rapporteret om forbrugernes flugt mod billigere produkter. Trods dette går Carlsbergs premiumprodukter frem. 
Carlsbergs salg af 1664 produkter steg i første halvår af 2023 med 5 pct. | Foto: Carlsberg / Pr
Carlsbergs salg af 1664 produkter steg i første halvår af 2023 med 5 pct. | Foto: Carlsberg / Pr

Kina driver salget af Carlsbergs premiumkategori, som er kendetegnet ved at være dyrere øl. Mere bemærkelsesværdigt er det dog, at kategorien ligeledes voksede på flere markeder i Europa, hvor især inflation har indsnævret forbrugernes rådighedsbeløb. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også