Amerikansk drikkevareforhandler: Alkoholfri kategori vokser i popularitet

E-handelsplatformen Drizly ser øget salg af alkoholfrie produkter, der tages godt imod af særligt de yngre generationer.
Billede fra det danske selskab ISH, der producerer spirtus uden alkohol. | Foto: Is Spirits Pr-foto
Billede fra det danske selskab ISH, der producerer spirtus uden alkohol. | Foto: Is Spirits Pr-foto

Forbrugere er ikke kun nysgerrige, men går all-in på den alkoholfrie kategori.

Det udtaler Liz Paquette, direktør for forbugerviden hos online drikkevareforhandleren Drizly, skriver drikkevaremediet Beverage daily.

Bag udtalelsen gemmer sig en stigning i salg af de alkoholfrie vin, øl og spritus, der gør, at det er den hurtigst voksende kategori målt på salg. Samtidig forhandler Drizly følge Beverage Daily omkring 80 pct. flere varernumre end sidste år samme tid.

Derudover viste en undersøgelse, at det er de yngre generationer,der bærer fremgangen.

23 pct. af genertion Z og 24 pct. af generation millenial drikker alkoholfrie øl, vin og spritus oftere, mod kun 6 pct. i generation X og 1 pct. af de såkaldte babyboomere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter