Amerikansk marked for alkoholfrie færdigdrinks forventes at stige

Markedet for alkoholfrie drikke vokser, særligt for kategorien ready-to-drink i USA, som forventes at stige 18 pct. inden 2026 med udgangspunkt i salgstal fra 2022. (Rettet).
Færdigmixede ready-to-drink alkoholfrie produkter fra Ish Spirits. | Foto: PR/Ish Spirits
Færdigmixede ready-to-drink alkoholfrie produkter fra Ish Spirits. | Foto: PR/Ish Spirits

(Rettelse: Af en tidligere version fremgik det, at Ish Spirits producerer alkoholfri øl. Det er imidlertid ikke rigtigt. FødevareWatch beklager fejlen.)

Salget af færdigmixede alkoholfrie drikkevarer forventes at vokse med 18 pct. indenfor det næste tre år.

Det skriver nichemediet Thespiritsbusiness.com på baggrund af tal fra analyseinstituttet IWSR.

Tallet 18 pct. er taget med udgangspunkt i 10 såkaldte key markets og refererer specifikt til færdigmixede drikke, de såkaldte ready-to-drink produkter.

Sammenlægger man markedet for alkoholfrie produkter med markedet for lav-akoholiske produkter, forventer analyseinstituttet, at markedet vil vokse med mere end en tredjedel af 2022-niveau.

I Danmark er producenten Ish Spirits en af de mest markant spillere på den alkoholfrie scene. 

Selskabet handler indtil videre både alkoholfri vin, færdigmixede drinks, gin, rom og tequila. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter