A.C. Perchs Thehandel er i forvejen stærkt tilstede online, men det skal der nu skrues op for - nærmere specifikt på det attraktive asiatiske marked, skriver Børsen.
Det skal ske gennem en satsning på onlinemarkedspladsen Alibaba, som salgsdirektør for A.C. Perchs, Anne-Louise Bargelius Andersen, over for avisen kalder for ”en kæmpe mulighed for os.” Hun nævner videre Alibaba - og også Amazon - som et oplagte steder at forsøge at skabe en større, global tilstedeværelse og samtidig booste salget og nå bredere ud:
”Alibaba er mest fokuseret på B2B, hvor det er vigtigt for os at styre, hvem vi handler med, så vi ikke går på kompromis med vores brandidentitet. Amazon er mere forbrugerrettet og påstår f.eks., at de når ud til 60 pct. af forbrugerne i Tyskland. Derfor giver det mening, at vi nu gør os attraktive flere steder, og det ser jeg egentlig ikke faldgruber i,” siger Anne-Louise Bargelius Andersen til Børsen.
A.C. Perchs Thehandel har i forvejen en webshop, der sælger til det danske, svensk, norske og tyske marked. Foruden det har den 188 år gamle tehandlen butikker samt flere partnere i Asien.
Dansk Industri vurderer ifølge Børsen, at der kun er to danske virksomheder, der gør brug af Alibaba som platform.