AB Inbevs topchef vil fokusere mere på organisk vækst

Verdens største bryggerigruppe er bygget på et mantra om, at opkøb skal være vejen frem. Det er dog farligt, så fremadrettet vil den adm. direktør fokusere mere på at udvikle forretningen organisk. 

I et stort interview i Financial Times løfter Michel Doukeris, adm. direktør i AB Inbev, sløret for, hvad der skal drive verdens største bryggerigruppe over den næste tid. 

Og en af hans pointer vil muligvis være sød musik i ørerne på diverse analytikere. For i en tid, hvor de fleste ser sine omkostninger i sømmene, så er Michel Doukeris klar til at skære ned på bryggeriets opkøb og i stedet fokusere på den organiske vækst. 

Og i stedet for et hurtigt fix, så skal forretningen udvikles med de lange briller på. 

”Jeg er her på den lange bane. Vi skal ikke skynde vores beslutninger igennem. Istedet skal vi gøre ting, der holder på den lange bane,” siger Michel Doukeris, der allerede har siddet 25 år i Ab Inbev i diverse stillinger. 

Om hvor langt Michel Doukeris kigger ud i fremtiden lige nu, så svarer han, at bryggeriet i princippet skal træffe beslutninger, der kommer selskabet til gode om 100 år. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter