Brewdog ekspanderer til Kina

Det ombruste bryggeri indgår samarbejde med Budweiser og kaster sig nu over det kinesiske marked.
Foto: Pr / Brewdog
Foto: Pr / Brewdog

Et samarbejde mellem bryggerikæmpen Budweisers kinesiske forretning og det britiske bryggeri Brewdog fører nu for sidstnævnte til en ekspansion til det kinesiske marked, skriver BBC.

Planen er, at flere af Brewdogs øl gennem samarbejdet skal sættes i produktion i Kina, ligesom der på sigt skal åbnes flere barer i landet. Og samarbejdet kan meget vel gå hen og blive ”transformerende” for Brewdog, udtaler stifter James Watt, der vurderer, at samarbejdet vil føre til, at Brewdog vil være til stede ”i hvert et hjørne af verdens største ølmarked”, Kina. 

I dag står det kinesiske marked for mindre end 1 pct. af Brewdogs samlede salg. 

Nyheden kommer oven på et par år, hvor bryggeriet og dets stifter har været i vælten på grund af historier om dårligt arbejdsmiljø præget af frygtkultur og mobning.

I december førte det til, at bryggeriet mistede den eftertragtede etiske B-Corp-certificering, der giver til virksomheder med et etiske engagement i miljø, samfund og personale. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter