Gode takter i et af verdens største drikkevareselskaber.
Første halvår bød på tocifret vækst i Pernod Ricards Strategic International Brands samt Specialty Brands og Strategic Local Brands.
Førstnævnte division sælger blandt andet Beefeater, Absolut og Malibu, mens de øvrige divisioner henholdsvis sælger Pernod og Kahlúa blandt mange andre.
Særligt whiskyerne Chivas Regal og Royal Salute bidragede til væksten med en organisk fremgang på henholdsvis 34 og 37 pct.
Hvor de tre divisioner voksede med 13-14 pct. i første halvår, bakkede vinsalget 2 pct. i perioden.
Omsætningen landede i første halvår på 7,12 mia. euro mod 5,95 mia. euro i samme periode et år før.
Pernod Ricard voksede i sine fortsættende aktiviteter i første halvår 12 pct. organisk, hvor der af analytikere adspurgt af Bloomberg News var ventet 8,17 pct.
Driftsoverskuddet fra de fortsættende aktiviteter endte på 2,42 mia. euro mod ventet 2,35 mia. euro. Efter skat var der tale om et overskud på 1,79 mia. euro mod ventet 1,64 mia. euro.
- Jeg venter, at den dynamiske vækst vil fortsætte finansåret ud, om end i et normaliserende miljø, siger topchef Alexandre Ricard i regnskabet ifølge Bloomberg News.
Pernod Ricard ser desuden positivt på udviklingen i Kina, der har genåbnet efter flere års nedlukning med covid-19.