Øl overhaler vin på popularitet

Øl-kategorien rangeres nu højere end vin blandt danskerne, viser imageundersøgelse ifølge Bryggeriforeningen.
Foto: Thomas Borberg/Politiken.
Foto: Thomas Borberg/Politiken.

Danskerne vil hellere have øl end vin. I hvert fald viser en ny imageundersøgelse, at øl-kategorien har overhalet vinen på popularitet, skriver Bryggeriforeningen i sit nyhedsbrev.

Foreningen henviser til en imageundersøgelse foretaget af analysevirksomheden The Reptrack Company - en undersøgelse, der altså viser, at øl nu er mere populært end vin.

Bryggeriforeningen skriver, at det er første gang, at øl scorer højere på omdømme end vin. 

Undersøgelsens deltagere er blevet bedt om at forholde sig til en række udsagn inden for kategorier som ”følelsesmæssigt velvære”, ”kultur”, ”autenticitet”, ”kvalitet” samt ”smag og variation” og ”sundhed.”

I langt de fleste kategorier vurderes øl-kategorien højere end vin på image - lige på nær, når det kommer til sundhed. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter