Den franske spirituskæmpe Pernod Ricard har været på indkøbstur og købt majoriteten af aktierne i den Lyon-baserede producent af ready-to-serve-drikkevarer, Cockorico.
Hvor meget Pernod Ricard har måttet slippe i opkøbet, melder historien intet om, men ifølge mediet Just Drinks er opkøbet sket via Pernod Ricards franske forretning, der fremover overtager distributionen af Cockorico-produkterne, mens stifterne forbliver en del af virksomheden.
”Vi glæder os til at påbegynde dette partnerskab med Cockorico, der har set exceptionel vækst siden dets oprettelse. Vi er overbeviste om, at vi vil opnå endnu mere sammen ved at udnytte både styrken af vores distributionsnetværk og vores ekspertise inden for ready-to-serve-produkter,” udtaler bestyrelsesformand i Pernod Ricard Frankrig, Philippe Coutin, til mediet.
Cockorico har eksisteret siden 2019, hvor det blev stiftet af mixolog Marc Bonneton og iværksætterne Julien Maurel og Geoffroy Clavel. Selskabet producerer færdiglavede cocktails på flaske, der foreløbigt kun sælges i Frankrig.