Tema: Den oversete krise

FødevareWatch har kigget nærmere på, hvordan emballagekrisen har udfordret producenter i den danske drikke- og fødevarebranche. 
Foto: PR / Ørbæk Bryggeri / Naturfrisk Group
Foto: PR / Ørbæk Bryggeri / Naturfrisk Group

2022 har stået i krisernes tegn, hvor efterdønningerne af coronakrisen stadig lurede ved årets spæde start. Samtidig brød der krig ud i Ukraine, som i høj grad medførte en omfattende energi- og gaskrise, der sendte inflationen på himmelflugt.

Men der er én krise, som muligvis er druknet lidt i alle de andre, nemlig emballagekrisen, som har givet utallige udfordringer for den danske føde- og drikkevarebranche, og som vil fortsætte med at sætte sit præg på 2023.

I denne artikelserie sætter FødevareWatch fokus på krisen, og hvordan flere aktører i fødevarebranchen har håndteret og stadig prøver at håndtere de problemer og muligheder, krisen forvolder.

Du kan læse artiklerne i vilkårlig rækkefølge her: 

Professor i forsyningskæder ser usikkerhed som ny normal

Priserne flader ud - men drikkevareproducenter frygter for usikkerhed med emballage

Emballageproblemer giver søvnløse nætter i drikkevareselskaber - må tænke i nye baner

Usikker emballageforsyning får producenter til at kigge mod alternativer

Emballageforslag fra EU kan være bombe under den danske bryggeribranche

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter