FødevareWatch

Royal Unibrew vil endnu tættere på forbrugerne

Klimahensyn og dyr transport er med til at forstærke bryggerigruppens fokus på at være tættere på slutbrugerne med produktionen.

Foto: Gregers Tycho/ERH

Opkøb på opkøb har sat en række nye nåle i verdenskortet hos bryggerikoncernen Royal Unibrew de senere år. Selv om Europa er klart største markedsområde er sommerens opkøb af det canadiske Amsterdam Brewery i Toronto blevet et symbol på vejen frem i bryggeriet. Det skriver Finans.

For det er blevet dyrt at transportere øl og andre drikkevarer, mens fokus internt og eksternt også er øget på de såkaldte ESG-målsætninger, der dækker over miljømæssige og sociale påvirkninger samt god selskabsledelse. Derfor er det både en god forretning og godt klimamæssigt at blive større på et eksportmarked som Nordamerika, lyder argumentet.

”Med købet af Amsterdam Brewery styrker vi den forretning, vi allerede har, og desuden har vi de seneste kvartaler talt om, at vi på de internationale markeder kigger på at få produktionen tættere på forbrugerne. På sigt kan vi sagtens se, at den nuværende forretningsmodel (med eksport, red.) er udfordret af ESG-perspektiver,” siger IR-chef Jonas Guldborg Hansen.


Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier