Bryggerier omtænker strategien i kølvandet på år med kriser

Prisen på nyt produktionudstyr er mellem 75 og 100 pct. højere end forventet, og det får Hancock til at droppe langsigtede investeringer for øjeblikket.
Det skriver avisen Børsen som et eksempel på en tendens i bryggeribranchen, hvor flere bryggerier lægger låg på investeringer og udvidelser, men i stedet omtænker strategien.
Til avisen udtaler direktør i Bryggeriforeningen Nick Hækkerup, at 64 pct. af 36 bryggerier beregner med en risiko for, at virksomheden må lukke:
“Der er en række af vores virksomheder, der stadig slås med efterdønningerne af corona. Markedet bliver ødelagt af den høje inflation, og bryggerierne er energitunge virksomheder, der også bruger råvarer, som er steget voldsomt i pris. Derfor er bryggerierne ramt hele vejen rundt,” siger direktør Nick Hækkerup fra Bryggeriforeningen.
Krig har sat en stopper for Carlsbergs vækst i salg af alkoholfrie øl
Carlsberg åbner for at vende tilbage til Rusland: ”Det er drømmescenariet”