FødevareWatch

Kaffeselskab kigger ind i dystert marked trods år med fremgang

Merrild Kaffe er kommet ud af 2021 med vækst og fremgang, men kigger nu ind i et år med stigende kaffepriser, uro på markedet og et større fokus på private label. (Rettet)

Selvom tendensen peger den vej, har hverken Merrild eller Lavazza planer om at udvikle private label-produkter, oplyser adm. direktør Tom Faurschou. | Foto: Finn Frandsen/Digital image

(Rettet d. 22. april kl. 15:44. Tidligere fremgik det, at Merrild forhandler mærket Café Noir. Mærket hedder imidlertid Carte Noire. FødevareWatch beklager fejlen.)

For den Lavazza-ejede kaffevirksomhed Merrild Kaffe blev 2021 et godt år grundet større hjemmeforbrug og online salg som følge af pandemien, som FødevareWatch tidligere har beskrevet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier