FødevareWatch

Oatly dømt for britisk reklamebrud

Den svenske havredrikproducent har ifølge den britiske reklameombudsmand ikke helt styr på reglerne for markedsføring.

Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix.

Der har tilsyneladende ikke helt været styr på dokumentionen, når Oatly i det britiske har reklameret med, at mælkealternativet er mere klimavenligt end mejerioriginalerne.

I hvert fald har den britiske reklameombudsmand, ASA, reageret på 109 klager ved at igangsætte en undersøgelse, som nu fører til et forbud mod en stribe reklamer, der har været bragt på mange forskellige platforme.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gorillas fyrer 300 ansatte – fremtid i Danmark er uvis

Hård konkurrence på ”last mile delivery”-markedet får tyske Gorillas til at skære til og sadle om. Fremover vil fokus være på Tyskland, Frankrig, Holland, Storbritannien og USA, mens fremtiden for den danske forretning hænger i en tynd tråd.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier