Fjernet Facebook-opslag koster vinhandler halv million

Facebook har fjernet flere opslag fra butikkens side uden at give en nærmere forklaring på hvorfor.
Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714
Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714

Fra den ene dag til den anden begyndte Facebook at slette den københavnske vinforhandler Den Sidste Flaskes Facebook-opslag, og det er endt med at blive rigtig dyrt for virksomheden.

Det fortæller virksomhedens direktør Tobias Hinchely Pedersen i en pressemeddelelse fra Dansk Industri.

Vinforhandleren har i tre år lavet daglige opslag på siden uden at få nogle henvendelser om regelbrud. Men efter et opslag i midten af oktober, der ifølge direktøren ikke var anderledes end de mange forrige, blev 15 opslag de følgende uger fjernet fra siden.

"Vi kan ikke få svar på, hvad vi gør galt. Vi får at vide, at vi har brudt community violations, men det har vi ikke. Vi gisner om, at der er en algoritmisk fejl. Vi har været begrænset i at lave events, og det har kostet os omkring en halv million," siger Tobias Hinchely Pedersen, der også har fået lukket sin private Facebook-profil uden forklaring.

Efter de mange slettede opslag har vinforhandleren nu valgt at sadle om i typen af indhold, der bliver lavet. Bl.a. målrettes opslagene og landene, der annonceres i, indskrænkes.

Restauranter sætter stopper for afbestillinger af nytårsmenuer

Arla sagsøges for eneret på ostenavn

Carlsberg straffes for skjult markedsføring af fadøl 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter