Spiritusmarkedet i USA har været under flere forandringer i 2021.
En ny undersøgelse fra den amerikanske brancheforening Luxury Brands Index viser, at der er blevet købt dyrere spiritus i indeværende år, og at visse kategorier er blevet mere populære på det amerikanske marked.
Det skriver beveragedaily.com.
Samlet voksede de dyre spiritusmærker indenfor premiumkategorien med 47 pct. i 2021. Det var især kategorierne tequila og amerikansk whisky, der oplevede et opsving, med en vækst på henholdsvis 83 pct. og 38 pct.
"Udover at forbrugerne købte dyrere mærker, så kan vi også se, at de i høj grad har ændret vaner for, hvornår og hvor de drikker spiritus. Her er det især hjemme i forbrugernes eget hjem, at der er blevet drukket mere," siger Christine Locascio, der er adm. direktør i Luxury Brands Index.
Hun tilføjer, at de dyre mærker ikke kun er vokset under pandemien, men at det har været et tendens, der er har været stigende over en årrække.
Endnu en nedslående bundlinje i Pure Shots: "Det kan vi som ledelse ikke være tilfredse med"
Aldi-champagne er nu den næstmest solgte i hele Storbritannien