USA-eventyr skal fylde en tredjedel af Ish Spirits' omsætning

Ish Spirits er igang med at udrulle det helt store indtog på det amerikanske marked efter en succesoplevelse med en af verdens mest velrenommerede restauranter. "Vi skal bevare kontrollen over vores brand og undgå en situation, hvor de store retailers dikterer udsalgsprisen," siger adm. direktør i Ish Spirits. For en anden dansk drikkevarevirksomhed er drømmen netop begyndt at spire efter et opkald fra en af verdens største forbrugervarevirksomheder.

Foto: Adm. direktør Peter Bruun og stifter af Ish Spirits Morten Sørensen er i gang med en strategi, der skal få det ikke-alkoholiske spiritusbrand ind på det amerikanske marked. Foto: Ish Spirits / PR.

Dugene er hvide, strøget grundigt og lagt sirligt på de stilrene designerborde, hvor gæsterne på Eleven Madison Park i New York sidder seks meter under loftet. Gæsterne har ventet i 15 måneder på at sidde der, og på menukortet foran dem dukker den danske alkoholfrie spiritusproducent Ish Spirits op.

Når Eleven Madison Park, der siden 2012 har haft tre michelinstjerner, ændrer menukort, så skriver The New York Times en lang artikel om det. Så det var ikke hvem som helst, den danske drikkevareproducent i starten af sommeren indgik et samarbejde med.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement