Bevæbnet med kartoffeldrikken Dug barsler svenske Veg of Lund nu med at lancere den nordiske plantedrik på det amerikanske marked.
Det skriver svenske Food-Supply på baggrund af indberetninger til de svenske børsmyndigheder.
Lanceringen kommer ifølge mediet efter en stærk tilslutning til produktet på det svenske marked, og en succesfuld introduktion i Kina. Samme takter møder man også hos adm. direktør i Veg of Lund, Cecilia Lindwall, der i en skriftlig kommentar peger på modtagelsen af Dug.
"Den hurtige og positive respons giver os gode muligheder for at tage det næste skridt over Atlanten og fortsætte med en lancering i USA, hvor vi begynder med steder, der har store befolkninger og en interesse i nye madvarer," skriver Cecilia Lindwall i meddelelsen ifølge svenske Food-Supply.
Som tidligere beskrevet af FødevareWatch har den svenske veganerproducent generelt oplevet markant fremgang i det seneste år.
Dette var ikke tydeligt ved seneste kvartalsopdatering, hvor 2020-omsætning på 38.000 SEK er i første kvartal er blevet vekslet til et salg på 88.000 SEK. Fremgangen skyldtes hovedsageligt et øget salg af producentens plantedrikke i Kina.
Lille børsnoteret veganerselskab i stor fremgang
Børsnoterede plantedrikke fra Sverige har kurs mod asiatisk marked