Svensk plantestartup sætter kurs mod USA

Veg of Lund sætter nu fokus på det amerikanske marked, hvor der er store forventninger til særligt ét produkt.
Foto: PR / Veg of Lund
Foto: PR / Veg of Lund

Bevæbnet med kartoffeldrikken Dug barsler svenske Veg of Lund nu med at lancere den nordiske plantedrik på det amerikanske marked.

Det skriver svenske Food-Supply på baggrund af indberetninger til de svenske børsmyndigheder.

Lanceringen kommer ifølge mediet efter en stærk tilslutning til produktet på det svenske marked, og en succesfuld introduktion i Kina. Samme takter møder man også hos adm. direktør i Veg of Lund, Cecilia Lindwall, der i en skriftlig kommentar peger på modtagelsen af Dug.

"Den hurtige og positive respons giver os gode muligheder for at tage det næste skridt over Atlanten og fortsætte med en lancering i USA, hvor vi begynder med steder, der har store befolkninger og en interesse i nye madvarer," skriver Cecilia Lindwall i meddelelsen ifølge svenske Food-Supply.

Som tidligere beskrevet af FødevareWatch har den svenske veganerproducent generelt oplevet markant fremgang i det seneste år.

Dette var ikke tydeligt ved seneste kvartalsopdatering, hvor 2020-omsætning på 38.000 SEK er i første kvartal er blevet vekslet til et salg på 88.000 SEK. Fremgangen skyldtes hovedsageligt et øget salg af producentens plantedrikke i Kina.

Lille børsnoteret veganerselskab i stor fremgang 

Børsnoterede plantedrikke fra Sverige har kurs mod asiatisk marked 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også