FødevareWatch

Bryggerikæmper satser stort på alkoholfri: "Der kommer noget meget aggressivt fra os"

Danskerne har fået fidus til alkoholfri øl, og det lukrerer både de to store bryggerier samt flere mikrobryggerier på i en indædt kamp på det nye marked.

Foto: Phil Blenkinsop / Ritzau Scanpix/REUTERS / X04528

De store danske bryggerier som Carlsberg og Royal Unibrew er for alvor ved at få øjnene op for kategorien alkoholfri øl, hvor salget i 2020 steg med 11 pct., ligesom også antallet af varianter stiger år for år.

I slutningen af april sagde Carlsbergs adm. direktør Cees ’t Hart til Finans, at koncernen forventer, at alkoholfri øl i fremtiden vil "fylde 10-15 pct. af vores portefølje", og at det vil være en bedrift for Carlsberg, der omsatte for 58,5 mia. kr. i 2020 og først for alvor begyndte at sælge alkoholfri øl i 2015.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Idealisten Merete Holsts vej til madtoppen

Merete Holst er kendt for at bygge Meyers Kantiner op og er en kvinde med stærke holdninger. Hun er træt af kapitalfonde i danske restauranter og kunne aldrig drømme om selv at sælge ud.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier