Drikkevaregiganten Coca-Cola ser et langsigtet potentiale i hard seltzere - en kulsyre- og alkoholholdig drikkevare med forskellige smagsvarianter - og regner med at udbyde drikken i 28 lande med udgangen af 2021.
Det oplyser selskabet, efter at hard seltzere har vist sig populære i de amerikanske delstater Texas og Californien, skriver Bloomberg News.
Også Carlsberg har set stigende interesse for den alkoholiske læskedrik med et lavt kalorieindhold, da markederne i kølvandet af coronavirusset har øget fokus på sundhed, sagde Carlsbergs topchef, Cees 'T Hart, til Financial Times i oktober sidste år.
Coca-Cola fremlagde onsdag eftermiddag regnskab for andet kvartal, hvor resultaterne overgik analytikernes forventninger ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.
Omsætningen voksede 37 pct. i andet kvartal sammenlignet med et fald på 26 pct. i samme kvartal året før. Analytikerne havde ventet en stigning på 29,3 pct.
Dertil landede den sammenlignelige indtjening per aktie på 0,68 dollar, mens estimater fra Bloomberg forudså 0,56 dollar.
Coca-Colas aktie stiger sidst på eftermiddagen onsdag 1,9 pct. til 56,89 dollar på børsen i New York.
Dåsedrinks er i dundrende vækst i USA
Færdigblandede cocktails er den hurtigstvoksende kategori i USA