Coca-Cola ser langsigtet potentiale for hard seltzere

Inden udgangen af året forventer Coca Cola at sælge hard seltzere i 28 lande.
Foto: OLIVIER DOULIERY/AFP / AFP
Foto: OLIVIER DOULIERY/AFP / AFP
AF RITZAU FINANS

Drikkevaregiganten Coca-Cola ser et langsigtet potentiale i hard seltzere - en kulsyre- og alkoholholdig drikkevare med forskellige smagsvarianter - og regner med at udbyde drikken i 28 lande med udgangen af 2021.

Det oplyser selskabet, efter at hard seltzere har vist sig populære i de amerikanske delstater Texas og Californien, skriver Bloomberg News.

Også Carlsberg har set stigende interesse for den alkoholiske læskedrik med et lavt kalorieindhold, da markederne i kølvandet af coronavirusset har øget fokus på sundhed, sagde Carlsbergs topchef, Cees 'T Hart, til Financial Times i oktober sidste år.

Coca-Cola fremlagde onsdag eftermiddag regnskab for andet kvartal, hvor resultaterne overgik analytikernes forventninger ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

Omsætningen voksede 37 pct. i andet kvartal sammenlignet med et fald på 26 pct. i samme kvartal året før. Analytikerne havde ventet en stigning på 29,3 pct.

Dertil landede den sammenlignelige indtjening per aktie på 0,68 dollar, mens estimater fra Bloomberg forudså 0,56 dollar.

Coca-Colas aktie stiger sidst på eftermiddagen onsdag 1,9 pct. til 56,89 dollar på børsen i New York.

 

Dåsedrinks er i dundrende vækst i USA  

Færdigblandede cocktails er den hurtigstvoksende kategori i USA 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter