FødevareWatch

Asahi rykker ind på kaffemarkedet med større opkøb

Den japanske ølkæmpe vil ikke længere kun nøjes med øl og spiritus i porteføjlen, og har derfor lagt et ukendt beløb for selskab, der årligt rister omkring 1500 ton kaffe.

Foto: Yuriko Nakao/Reuters/Ritzau Scanpix

Med overtagelsen af newzealanske Allpress er japanske Asahi nu ikke længere kun en koncern, der beskæftiger sig med alkoholiske varer.

Efter opkøbet, der skal tilføre Asahi op til 200 mio. newzealandske dollar, svarende til 890 mio. kr., i ny omsætning på markedet for frisk kaffe, kommer der også 120 millioner kopper kaffe ind i porteføljen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Pernod Ricard køber online whiskykæmpe

The Whisky Exchange er onlineforhandler af knap 4000 forskellige skotske whisky-mærker i over 30 lande. Handlen skal give den franske koncern mere viden om markedet.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier