Der er blevet pumpet endnu mere energi ind i årsregnskabet for den østrigske energidrikkæmpe Red Bulls danske selskab i 2020.
Selskabet Red Bull Denmark kommer ud af pandemiåret med fremgang i bruttofortjenesten på godt 4 mio. kr. til 49,3 mio. kr., mens bundlinjen vokser til 7,2 mio. kr. i 2020 mod 6,4 mio. kr. året før.
Der oplyses ikke omsætning for energidrikselskabets danske aktiviteter med at markedsføre Red Bull-produkterne herhjemme. Og der er tilfredshed at spore i ledelsesberetningen.
"Covid-19 har påvirket Red Bull Denmark i salget til "On Premise"-segmentet, i det barer har været lukkede og festivaler aflyst, ligesom der er aflyst marketingevents. Som følge af disse eventaflysninger, har de sparede marketingudgifter kompenseret for det lavere salg," skriver ledelsen i beretningen.
Selv om året har været udfordrende med nedlukningen af en række aktiviteter, ser Red Bull-ledelsen ganske positivt på salgsmulighederne for energidrikkene herhjemme.
"På trods af Covid-19 har Red Bull Denmark alligevel formået at vokse i 2020 anført af et meget positivt marked for energidrikkategorien i Danmark."
På den baggrund forventer selskabet også at gentage fremgangen fra de senere år her i indeværende år, hvor der fortsat sigtes højt på bundlinjen.
"Selskabet forventer et resultat for det kommende år på linje eller højere end i 2020. Forventningerne er baseret på en genåbning af landet og færre restriktioner med Covid-19 og vil blive ændret afhængig af udviklingen med Covid-19".
Red Bull Denmark har i gennemsnit haft 51 ansatte i 2020 mod 49 året før. Egenkapitalen udgør efter 2020-regnskabet 26,2 mio. kr., efter at den i 2019 udgjorde 19 mio. kr.
Nye vækstvinger i Red Bulls danske selskab
Pepsico-chef bliver direktør i Red Bull Danmark