Med baggrund i det, der i Cirkel Kaffe-regi beskrives som den største udvidelse i 65 år vil Coop, få ny opmærksomhed om lanceringen af Cirkel Kaffe Grand Cru.
Opmærksomheden skal nås gennem en virtuel kaffesmagning den 27. marts, hvor Coop forventer, at op mod 5000 danskere vil deltage.
"Vi ser en ny generation vokse op med større interesse for bedre kaffeoplevelser. Udbuddet af god kaffe vokser, og det er blevet langt mere tilgængeligt, både på cafeer, kaffebarer og nu også i supermarkederne. Det er cheap luxury, som de fleste kan forkæle sig selv med. Derfor er der også stor interesse for at lære mere om kaffe," siger Søren Sylvest, der er international salgsdirektør i Coops risteri African Coffee Roasters og såkaldt kaffeambassadør i Coop.
De fire typer kaffe man kan smage kommer til salg i Kvickly- og Superbrugsen-butikker.
I slutningen af februar gennemførte Coop på lignende vis en stor vinsmagning, hvor håbet var at have op til 30.000 danskere med i det virtuelle rum på Facebook.
Coop regner med minimum 30.000 deltagere til virtuel vinsmagning
Cirkel Kaffe præsenterer største sortimentsudvidelse i 65 år Regeringen får kritik for planer om at hæve fiskekvoter Estate Coffee-grundlægger ansat som kaffechef i Coop