Medie: Nestlé sætter gang i salg af flaskevandsmærker

Det er mærkerne Pure Life og Poland Spring, der ifølge Reuters er blevet sat til salg. Opdateres.
Foto: Denis Balibouse/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Denis Balibouse/Reuters/Ritzau Scanpix
AF RITZAU FINANS

Den schweiziske fødevaregigant Nestlé sætter gang i et potentielt salg af sine nordamerikanske flaskevandsmærker herunder mærker som Pure Life og Poland Spring. Det skriver Reuters.

Ifølge Reuters kan salget indbringe omkring 5 mia. dollar svarende til cirka 31 mia. kr.

Salget sker som et led i Nestlés strategi om at frasælge forretningsenheder, der vokser for langsomt.

I juni annoncerede Nestlé, at selskabet ville ændre på sin forretning for vandprodukter og gøre den mere fokuseret samt karbonneutral inden 2025.

Her meddelte fødevaregiganten samtidig, at Nestlé Waters North America-forretningen lå uden for dette fokus, og derfor ville selskabet undersøge de strategiske muligheder for forretningsbenet, herunder muligheden for et salg.

Nestlés nordamerikanske vandproduktforretning havde i 2019 en omsætning på 3,4 mia. schweizerfranc svarende til knap 24 mia. kr. Koncernens globale salg af flaskevandsprodukter var i 2019 på 7,8 mia. schweizerfranc svarende til cirka 54 mia. kr.

Siden topchef Mark Schneider tog over i 2017 har Nestlé købt og solgt omkring 50 virksomheder, skriver Reuters.

Nestlé-aktien falder torsdag 1,5 pct. til 107 schweizerfranc.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter