Endnu er der ingen dato på lanceringen, men Carlsberg planlægger at udvide sin entre på det boblende marked for hard seltzers med en dansk Somersby-lancering i 2021.
Til Børsen siger Pernille Arnt, marketingdirektør for Somersby i Carlsberg, at hard seltzers i løbet af tre år har taget omkring 8 pct. af ølmarkedet i USA.
"Vores vej ind i markedet skal ses i lyset af Somersbys succes og rolle i koncernen. Det er en fantastisk mulighed for os at fremhæve Somersby som et innovativt brand ved at skabe noget, der er mere end en cider. Vores store mission for brandet er netop, at det skal være mere end blot en cider," siger hun.
Carlsberg tester international seltzer satsning
For kort tiden siden blev den kalorielette sodavandsdrik lanceret i Singapore og i Norge, og næste år planlægger Carlsberg en bred udrulning i bl.a. Danmark, Portugal og måske Australien, der er kendt som et stort cidermarked.
Svensk ciderproducent høster britisk succes trods pubnedlukning Carlsberg tester international seltzer satsning Somersby-salg vokser tocifret efter et par års stilstand