Nye tal fra analysevirksomheden Nielsen viser ifølge Dansk Handelsblad, at salget af plantedrikke fra 2017 til 2019 herhjemme steg med 74 pct. eller 83,5 mio. kr.
Fra et meget lavt niveau er væksten i meget høj grad blevet båret af de mange Naturli Foods' lanceringer, og på trods af alle de nyankomne produkter fra Danone, Fazer, Oatly, Dryk, Arla, Thise og detailkædernes egne mærker, er markedet i 2020 ikke udvidet med samme hast.
Den voldsomme fremgang i de 2017-2019 er i de 32 første uger af 2020 fulgt op af en vækst på 18 pct. til 181 mio. kr. mod 153,5 mio. kr. i samme periode sidste år, mens salget målt i volumen er steget med 24 pct., skriver avisen.
Forbrugerne efterlyser bedre og flere plantebaserede fødevarer
Plantedriksproducent vil smide 100 millioner efter dansk fabrik
Salget af økologiske plantedrikke er fordoblet siden 2016