Alkoholfri satsning fra Carlsberg tager førertrøjen

Carlsbergs alkoholfri øl, Tuborg Nul, er nu den mest solgte 0,0-procentsøl i Danmark fra maj-juli.
Det skriver Børsen på baggrund af tal fra analysevirksomheden Nielsen.
"Det ligger i Tuborgs dna. Når vi går ind i nye segmenter, så skal vi være størst med de varianter, som vi kommer med," siger Mads Egeskov Bach, der er brand-manager ved Tuborg og ansvarlig for Tuborg Nul.
Den alkoholfri øl, der blev lanceret i maj i år, er blandt en af de 57 forskellige alkoholfri øl, der i dag sælges i Danmark, og alene i år er salget af inden for kategorien steget med 45 pct. Udviklingen er dog gået stærkt, da der i 2018 blot var 26 alkoholfri øl på markedet.
Relaterede artikler:
Brewdog lancerer grøn millioninvestering
For abonnenter
Brødres pubkæde scorer igen tocifret millionoverskud
For abonnenter