Alkoholfri satsning fra Carlsberg tager førertrøjen

I et alkoholfrit marked, der brager frem, lå Tuborg Nul forrest i årets andet kvartal.
Foto: PR / Tuborg
Foto: PR / Tuborg

Carlsbergs alkoholfri øl, Tuborg Nul, er nu den mest solgte 0,0-procentsøl i Danmark fra maj-juli.

Det skriver Børsen på baggrund af tal fra analysevirksomheden Nielsen.

"Det ligger i Tuborgs dna. Når vi går ind i nye segmenter, så skal vi være størst med de varianter, som vi kommer med," siger Mads Egeskov Bach, der er brand-manager ved Tuborg og ansvarlig for Tuborg Nul.

Den alkoholfri øl, der blev lanceret i maj i år, er blandt en af de 57 forskellige alkoholfri øl, der i dag sælges i Danmark, og alene i år er salget af inden for kategorien steget med 45 pct. Udviklingen er dog gået stærkt, da der i 2018 blot var 26 alkoholfri øl på markedet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også