Det britiske ølsalg oplever det største fald i 20 år som konsekvens af nedlukningen af pubberne.
Det skriver The Guardian.
Grundet coronavirussets udbrud har hele 47.000 pubber i Storbritannien måtte lukke ned, hvilket har forårsaget et fald i ølsalget hos barer og pubber på 16 pct. sammenlignet med sidste år.
Mersalget hos butikker og supermarkeder har dog medvirket til, at det samlede ølsalg kun er faldet med 7,2 pct. sammenlignet med sidste år.
Ølindustrien forventes at registrere endnu dybere fald, idet nedlukning har stået på i hele perioden fra april til juni.
Af denne grund opfordrer organisationen British Beer and Pub Association, BBPA, regeringen til at bekræfte en genåbningsdato så hurtigt som muligt.
"Vi opfordrer regeringen til at få Storbritannien i gang med bryggeriet og genåbne pubberne fra den 4. juli. Der kræves dog et tre ugers varsel, så vores bryggerier kan brygge frisk øl, og vores pubber kan være klar til at åbne sikkert igen. Pubberne og bryggerierne har desperat brug for denne klarhed," siger Emma McClarkin, som er den administrerende direktør i BBPA, til The Guardian.
Genåbningen af pubberne hænger delvis sammen med regeringens udmelding om distancekravet. Hvis distancekravet lyder på to meter ville 33 pct. af Englands pubber kunne åbne igen, mens 75 pct. ville kunne åbne, hvis kravet lyder på én meter.