FødevareWatch

Royal Unibrews norske bryggeri kan ikke følge med efterspørgslen på særlig variant

En ny produktion på én million halvliters dåser har ikke gjort bryggeriet Hansa Borg i stand til at møde den overraskende massive efterspørgsel, der har været på en ny særlig variant i sortimentet.

Foto: Mads Nissen/Ritzau Scanpix

Bergen-bryggeriet Hansa Borg, der har Royal Unibrew i ejerkredsen oplever særdeles stor interesse for en ny IPA-variant med Mango, som blev lanceret sidste år.

Ifølge E24.no kunne bryggeiret tidoble sin produktion af variant, og alligevel ville det ikke være muligt at følge efterspørgslen i hjemlandet.

"Første bryg i 2020 blev tappet allerede i starten af december, for at sikre volumen. Desværre har det vist sig, at en opstartsvolumen på en million halvlitersdåser var for lidt," udtlaer Niklas Minken, kommerciel direktør.

Øllen, der er den tredjemest populære øl for Hansa Borg, der er Norges næststørste bryggeri, er indtil videre blevet solgt i 1,5 millioner eksemplarer. Efter fem ugers produktionstid regner bryggeriet med ugentligt at kunne sende nye forsyninger på markedet i den kommende måned.

Royal Unibrew ejer sammen med svenske Spendrup 40 pct. af Hansa Borg. I Norge ejer Carlsberg Ringnes-bryggeriet, der har hjemme i Trondheim.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier