Constellations Brands, der tjener sine penge på øl, vin og spiritus med mærker som Corona og Svedka i folden, har aflagt regnskab for selskabets forskudte fjerde kvartal, hvor salget og indtjeningen er bedre end ventet. Dog er det ikke muligt for selskabet at komme med en prognose for det nye regnskabsår som følge af coronavirusudbruddet.
Det sammenlignelige salg er i fjerde kvartal steget med 5,9 pct. til 1,90 mia. dollar, hvilket er lidt over analytikerkonsensus ifølge Bloomberg News på 1,84 mia. dollar.
Den sammenlignelige indtjening per aktie er i kvartalet steget til 2,06 dollar fra 1,84 dollar, hvor analytikerne ventede 1,65 dollar.
For nyligt tabte bryggeriet en afstemning om at bygge et bryggeri til en værdi af næsten 10 mia. kr. på grænsen til Mexico, idet lokalbefolkningen hævder, at bryggeriet vil fjerne 20 mia. liter vand fra et allerede overudnyttet grundvandsbassin.
Constellation Brands-aktien indikeres 4 pct. højere i formarkedet i New York.