Flere steder i verden vil man fra i dag kunne få fingrene i pulverkaffe fra Starbucks, oplyser samarbejdspartneren Nestlé i en pressemeddelelse.
De nye produkter er sendt på detailhandlens hylder i bl.a. Storbritannien, Irland, Brasilien, Chile, Mexico, Australien, New Zealand, Kina, Hong Kong, Taiwan, Japan, Malaysia, Singapore, Thailand og Sydafrika.
Nestlé åbner sit Starbucks-kaffesalg i Kina
"Pulverkaffesegment vokser hurtigt globalt. Med lanceringen af Starbucks premium instant kaffe har vi en ny serie, der resonerer med Starbucks-forbrugere og vil styrke vores førende position," udtaler David Rennie, som er chef for Nestlé Coffee Brands, i meddelelsen.
Starbucks-serien er den seneste kæden har udviklet i samarbejde med Nestlé. I løbet af det seneste år har de to koncerner sammen lanceret nye produkter på mere end 40 markeder, fremgår det.
Nescafé hopper på den plantebaserede trend i Danmark
Nestlé lancerer veganske kaffevarianter