Carlsberg-topchef: Alt for tidligt at vurdere fuld effekt af virus

Corona-virus udbruddet i Kina påvirker salget af øl i de ramte byer, men det er endnu for tidligt at sige noget om, hvor meget det vil ramme ølkoncernens salg i landet, siger Cees 't Hart.
Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix
Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix
AF RITZAU FINANS

Det er alt for tidligt at vurdere effekten på Carlsbergs salg i Kina af Corona-virus udbruddet.

Det slog koncernchef Cees 't Hart fast på et telepressemøde tirsdag.

Umiddelbart er Carlsbergs salg påvirket af nedlukning af et stort antal on trade udsalg - restauranter og barer. Også en del off trade salg - bl.a supermarkeder og butikker - er lukkede.

"Vi overvåger udviklingen af Corona-virus nøje," siger han.

"Men det er alt for tidligt endnu at vurdere den fulde effekt."

Det vigtigste for Cees 't Hart i relation til Corona-virusset og Carlsberg er sikkerheden for bryggeriets medarbejdere.

Carlsberg har som følge af den forlængede nytårsperiode lukket sine bryggerier, men Carlsbergs topchef venter, at de genåbner, når hverdagen i Kina igen begynder - 10. februar.

Trods udviklingen i Kina oplyser Cees 't Hart, at udsigterne for udviklingen i Kina på længere sigt uændret er positive.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter