FødevareWatch

Carlsberg-topchef: Alt for tidligt at vurdere fuld effekt af virus

Corona-virus udbruddet i Kina påvirker salget af øl i de ramte byer, men det er endnu for tidligt at sige noget om, hvor meget det vil ramme ølkoncernens salg i landet, siger Cees 't Hart.

Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix

Det er alt for tidligt at vurdere effekten på Carlsbergs salg i Kina af Corona-virus udbruddet.

Det slog koncernchef Cees 't Hart fast på et telepressemøde tirsdag.

Umiddelbart er Carlsbergs salg påvirket af nedlukning af et stort antal on trade udsalg - restauranter og barer. Også en del off trade salg - bl.a supermarkeder og butikker - er lukkede.

"Vi overvåger udviklingen af Corona-virus nøje," siger han.

"Men det er alt for tidligt endnu at vurdere den fulde effekt."

Det vigtigste for Cees 't Hart i relation til Corona-virusset og Carlsberg er sikkerheden for bryggeriets medarbejdere.

Carlsberg har som følge af den forlængede nytårsperiode lukket sine bryggerier, men Carlsbergs topchef venter, at de genåbner, når hverdagen i Kina igen begynder - 10. februar.

Trods udviklingen i Kina oplyser Cees 't Hart, at udsigterne for udviklingen i Kina på længere sigt uændret er positive.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier