Brooklyn Brewery-chef: Alkoholfrie øl rummer stort potentiale

De alkoholfrie øl har potentiale til at tage en "signifikant bid" af det samlede ølmarked, mener Brooklyn Brewery-direktør Eric Ottaway.

Udvalget af alkoholfrie øl vokser hastigt i takt med at forbrugerne ønsker kalorielette og chaufførvenlige alternativer til de eksisterende ølvarianter på markedet.

Til Beverage Daily siger direktør i bryggeriet Brooklyn Brewery, Eric Ottaway, at han sagtens kan se det alkoholfrie segment tage en "signifikant bid" af det samlede ølmarked. Han ser ikke noget til hinder for, at markedet for non- og lavalkoholiske øl kan udgøre 20 pct. af det komplette marked.

Sidste år i december introducerede bryggeriet sin første alkoholfrie øl i Sverige, og siden er øllen på 0,4 pct. alkohol blevet udbredt til Storbritannien, Italien, Norge, Frankrig, Finland og Danmark.

Ifølge Eric Ottaway er det europæiske marked for alkoholfrie mere modent, end tilfældet er i Nordamerika, og efter lanceringen har man oplevet efterspørgsel, der oversteg de opstillede prognoser med det dobbelte.

Han ser videre de alkoholfrie øl som springbræt til nogle helt nye muligheder på markedet, hvor man med afsæt i den traditionelle bryggerikultur kan nå nogle helt nye forbrugergrupper.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter