FødevareWatch

Coca-Cola kaster sig direkte ind på markedet for energidrikke i Danmark

Den store læskedrikkoncern spreder sine aktiviteter på markedet for energidrikke herhjemme som en del af et stort europæisk sats.

Foto: Linda Johansen / Ritzau / Scanpix

Coca-Cola har længe været en dominerende faktor inden for sodavand i Danmark, men nu vil den amerikanske koncern sprede sine aktiviteter ind i det voksende marked for energidrikke.

Det sker som et led i et stort sats på energidrikke i Europa, der begyndte i april.

"Den primære målgruppe for Coca-Cola Energy er unge voksne (18-35 år)," skriver Coca-Cola i en pressemeddelelse.

Coca-Cola er i forvejen majoritetsejer i energidrikselskabet Monster.

State Drinks vokser eksplosivt og vil erobre nye lande: "Ambitionerne er enorme"

Carlsberg følger trop og kaster sig over cocktails

Coca-Cola lancerer Red Bull-konkurrent i eget navn

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier