Coca-Cola kaster sig direkte ind på markedet for energidrikke i Danmark

Den store læskedrikkoncern spreder sine aktiviteter på markedet for energidrikke herhjemme som en del af et stort europæisk sats.
Foto: Linda Johansen / Ritzau / Scanpix
Foto: Linda Johansen / Ritzau / Scanpix

Coca-Cola har længe været en dominerende faktor inden for sodavand i Danmark, men nu vil den amerikanske koncern sprede sine aktiviteter ind i det voksende marked for energidrikke.

Det sker som et led i et stort sats på energidrikke i Europa, der begyndte i april.

"Den primære målgruppe for Coca-Cola Energy er unge voksne (18-35 år)," skriver Coca-Cola i en pressemeddelelse.

Coca-Cola er i forvejen majoritetsejer i energidrikselskabet Monster.

State Drinks vokser eksplosivt og vil erobre nye lande: "Ambitionerne er enorme"

Carlsberg følger trop og kaster sig over cocktails

Coca-Cola lancerer Red Bull-konkurrent i eget navn

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter