FødevareWatch

Corona vil skrue sig til plastikfri emballage

Øl-koncernen Grupo Modelo har ligesom Carlsberg en plan om at nedbringe forbruget af bl.a. plastik. Hvor danskerne har udviklet en såkaldt snap pack-løsning, har mexicanerne udviklet et koncept, hvor man skal skrue øldåserne sammen. Se konceptet her.

Foto: Youtube

Mens Carlsbergs såkaldte snap pack-emballage har fået masser af international omtale og opmærksomhed for at være en bæredygtig nyskabelse, når det kommer til håndtering af en six-pack med øl, står et nyt Corona-koncept stadig over for sit store gennembrud.

Den mexicanske ølkoncern Grupo Modelo, der ejer Corona-brandet, har sammen med det amerikanske reklamebureau Leo Bernett udviklet et helt nyt koncept, hvor man i stedet for den traditionelle plastikstrimmel på toppen af en six-pack kan skrue øldåser sammen enkeltvis.

Se det nye koncept, som kræver nyudviklede dåser med gevind i begge ender, i videoen herunder:

Designet og konceptet, der hedder Fit Pack, er et af flere Grupo Modelo-bud på bæredygtige løsninger til en drikkevareindustri, der hvert år anvender mange millioner ton plastik.

I starten af året præsenterede man i Grupo Modelos moderkoncern, verdens største bryggerikoncern AB Inbev, en løsning, hvor man havde erstattet plastikholderen på toppen af six-packen med en nedbrydelig en af slagsen.

Carlsbergs-topchef: Snap pack-emballage øger salget i Danmark

Carlsbergs grønne omstilling rykker mod ukendt land: "Vi skal blive ekstremt meget klogere for at komme i mål"

Carlsberg fjerner plastik fra dåseøl for at mindske affald

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier