Mens Carlsbergs såkaldte snap pack-emballage har fået masser af international omtale og opmærksomhed for at være en bæredygtig nyskabelse, når det kommer til håndtering af en six-pack med øl, står et nyt Corona-koncept stadig over for sit store gennembrud.
Den mexicanske ølkoncern Grupo Modelo, der ejer Corona-brandet, har sammen med det amerikanske reklamebureau Leo Bernett udviklet et helt nyt koncept, hvor man i stedet for den traditionelle plastikstrimmel på toppen af en six-pack kan skrue øldåser sammen enkeltvis.
Se det nye koncept, som kræver nyudviklede dåser med gevind i begge ender, i videoen herunder:
Designet og konceptet, der hedder Fit Pack, er et af flere Grupo Modelo-bud på bæredygtige løsninger til en drikkevareindustri, der hvert år anvender mange millioner ton plastik.
I starten af året præsenterede man i Grupo Modelos moderkoncern, verdens største bryggerikoncern AB Inbev, en løsning, hvor man havde erstattet plastikholderen på toppen af six-packen med en nedbrydelig en af slagsen.
Carlsbergs-topchef: Snap pack-emballage øger salget i Danmark
Carlsbergs grønne omstilling rykker mod ukendt land: "Vi skal blive ekstremt meget klogere for at komme i mål"
Carlsberg fjerner plastik fra dåseøl for at mindske affald