FødevareWatch

Camparis salg voksede 10 procent i lille kvartal

Øget salg af produkter med høje marginer var i første kvartal med til at løfte den italienske spiritusproducents salg markant.

Foto: Campari/ PR

Med en organisk vækst i salget på 9,6 pct. kan ledelsen i den italienske likør- og spiritusproducent Campari se tilbage på en flot entre til 2019 i første kvartal.

Ifølge regnskabsmeddelelsen, der blev udsendt tidligere på ugen, var det særligt salget af højværdiprodukter, der løftede sig i de første tre måneder. Dertil har man i en række udviklingsmarkeder igen oplevet bedring efter en udfordrende periode. Fremgangen er desuden kommet i et kvartal, hvor man ikke har haft gevinsten af påskeperioden, der først kommer med i tallene for andet kvartal.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gartner forventer bedre tilstande til foråret

Fynske Alfred Pedersen & Søn forventer, at de 30 afskedigede medarbejdere og mere normale el- og gaspriser vender tilbage til foråret. Prisen på tomater vil dog stige: "Detailhandlen virker mere nervøs, end vi gør," siger direktøren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier