FødevareWatch

Britiske pubkæder vokser i svært marked

På flere fronter er der vækst at spore i det britiske pubmiljø. Trods usikkerhed om fremtiden efter brexit løfter et par af kæderne deres salg af øl og mad.

Ritzau Scanpix/AFP/Tolga Akmen

Indtaget af alkohol og mad på de mange britiske pubs er umiddelbart ikke påvirket negativt af udsigterne til et snartligt kommende brexit.

Ifølge Finacial Times har pubkæden Youngs onsdag med opkøbet af Redcomb Pubs tilføjet 15 nye pubs til den i forvejen store forretning, og samlet råder koncernen nu over 200 pubs.

Derudover har både JD Wetherspoon og Marstons meddelt, at de på sammenligneligt plan har haft vækst på henholdsvist 1,4 pct. og 7,2 pct.

"Vi arbejder i stadig mere usikre tider set fra et politisk og makroøkonomisk perspektiv, og derfor er vi forsigtige i tilgangen til de potentielle forbrugerudsigter, indtil der er kommet større klarhed," siger Marstons adm. direktør Ralph Findlay.

Brexit gør britiske slikposer mindre

Brexit-glad pubmagnat fjerner europæisk vin fra sine pubs

Dansk pubkæde rykker ind i Norge

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier