Britiske pubkæder vokser i svært marked

På flere fronter er der vækst at spore i det britiske pubmiljø. Trods usikkerhed om fremtiden efter brexit løfter et par af kæderne deres salg af øl og mad.

Indtaget af alkohol og mad på de mange britiske pubs er umiddelbart ikke påvirket negativt af udsigterne til et snartligt kommende brexit.

Ifølge Finacial Times har pubkæden Youngs onsdag med opkøbet af Redcomb Pubs tilføjet 15 nye pubs til den i forvejen store forretning, og samlet råder koncernen nu over 200 pubs.

Derudover har både JD Wetherspoon og Marstons meddelt, at de på sammenligneligt plan har haft vækst på henholdsvist 1,4 pct. og 7,2 pct.

"Vi arbejder i stadig mere usikre tider set fra et politisk og makroøkonomisk perspektiv, og derfor er vi forsigtige i tilgangen til de potentielle forbrugerudsigter, indtil der er kommet større klarhed," siger Marstons adm. direktør Ralph Findlay.

Brexit gør britiske slikposer mindre

Brexit-glad pubmagnat fjerner europæisk vin fra sine pubs

Dansk pubkæde rykker ind i Norge

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter