Corona-brygger falder tungt efter nedjustering

Efter at have præsenteret sit regnskab for tredje kvartal og nedjusteret forventningerne til regnskabsåret, er Constellation Brands faldet over 10 pct. på børsen i USA.
Foto: Amy Sancetta/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Amy Sancetta/AP/Ritzau Scanpix
AF RITZAU FINANS

Constellation Brands, som står bag ølmærket Corona, falder på børsen i USA over 10 pct., efter at selskabet er kommet med regnskab for tredje kvartal og har nedjusteret forventningerne til næste regnskabsår.

Øl-, vin- og spiritusproducenten kunne for indeværende finansårs tredje regnskabskvartal, der afsluttede ved udgangen af november, notere et fald i nettoresultatet til 303,1 mio. dollar fra 492,8 mio. dollar i samme periode sidste år.

Tilbagegangen skyldes højere fragt- og marketingomkostninger, men også øgede renteudgifter efter selskabets investering i marihuanaproducenten Canopy Growth.

Forventningerne til næste regnskabsår nedjusteres til et overskud på mellem 9,20 til 9,30 dollar per aktie fra en tidligere prognose om et overskud på 9,60-9,75 dollar per aktie.

Constellation Brands, som er det tredjestørste ølselskab i USA, har investeret 4 mia. dollar for en ejerandel på ca. 38 pct. i Canopy Growth, som ifølge Bloomberg News nu er verdens største marihuanaproducent.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter